DDD Публикувано Май 15, 2017 Share Публикувано Май 15, 2017 Здравейте! Видях че има някаква изкопирана тема с настройки, които могат да се намерят под дърво и камък и всеки ги ползва, но не знае кой знае колко за тях, та реших моята тема да е малко по-различна с малко повече обяснения и се надявам че модераторите няма да я слеят с някоя друга. Предоставям ви няколко команди, част от които са ви до болка познати, други може би не чак толкова. Резултатите за всеки може би ще са различни, но при мен помагат значително за по-плавната игра. Ако имате други идеи, моля коментирайте. Държа да отбележа, че тези някой команди могат да “орежат” играта, за сметка на повече кадри, но пък някой от тях могат значително да подобрят gameplay-a. Изберете си команди, копирайте си ги на отделен userconfig файл, пуснете, направете разлика между вашия стандартна конфигурация и новите добавени команди и си решете дали има смисъл от тях и ви помагат. ————————————— Подбрани команди, които ще помогнат за вдигането на fps на по-слаби машини, най-вече за хората с интелско видео. Постарах се да направя описание за по-интересните команди: gl_vsync 0 //премахване на vertical sync fps_override "1" //маха cap-a на fps-a fps_max "200" //100fps e доволно, 200 за мен е още по-плавно и респонсив(с вградено видео съм изкарвал 140fps на стълби dust2) cl_weather "0" //Качество на дъжда в de-aztec 0- изклчен, 1-малки капки дъжд, 2-по-големи капки, 3-нормален дъжд. 0 за повече за fps gl_cull "1" //Рендване само на видимие обекти. 1-включване, 0-изключено. При включено, се повишава fps. gl_spriteblend "0" //https://youtu.be/okSlX6VcqqU?t=19, 0 за повече fps gl_picmip "1" //Качество на рендване, стойности от 0-4. Стойност 1 е приемлива, 2 замазва доста мерника на AWP. Стойност 2 и 3 замазват много HUD-a, 4 крашва играта. По подразбиране - 0. Ако не играете с AWP, стойност 2 не е лош вариант, дори така се отличават по-лесно играчите. fastsprites "2" //Качеството на smoke гранатите, 0 е най-добро, 2 е най-лошо hisound "0" //0-ниско качество на звука, 1-нормално качество cl_showfps "1" //алтернативен начин за показване на fps в годния десен ъгъл на екрана cl_radartype "1" //солиден радар cl_shadows "0" //маха сенките на играча gl_fog "0" //маха мъглата gl_ansio "0" //премахва аnisotropic filtering, за повече инфо - https://en.wikipedia.org/wiki/Anisotropic_filtering gl_smoothmodels "0" //премахва заглаждането(smoothing) на моделите gl_dither "0" //премахва ditchering - https://en.wikipedia.org/wiki/Dither gl_overbright "0" //прави осветлението по-естествено и реалистично - в нашия случай обратното gl_ztrick "1" //според документацията кара някой от далечните обекти да премигват(не ми се е случвало), но за сметка на това се вдига fps gl_max_size "256" //големината на текстурите - min 256, max 512 gl_spriteblend "0" //премахва alpha-blending на спрайтовете gl_monolights "0" //не съм много сигурен как точно работи командата, но според google създава само един light source и маха сенките ... max_smokepuffs "20" //максимален брой пушеци, които излизат от димни гранати и куршуми (на стената) наведнъж r_dynamic "0" //premahwa dynamic lighting, но не съм сигурен че работи r_mmx "1" //включва mmx оптимизации от процесора r_decals "0" //спира Spray logo, bullet holes, grenade scorch, blood on ground ex_interp "0" //Тази команда "изглажда" това което виждате. Оставете на 0, за автоматична настройка. За повече инфо - http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1742161 snd_noextraupdate "1" //https://github.com/ValveSoftware/halflife/issues/550 d_spriteskip "1" //по-бързо рендване на sprite-ове За хората с intel - колкото по-малко текст има на екрана - толкова повече се вдига fps (лошо написани драйвъри от intel - има множество дискусии в интернет и оплаквания за несъвместимост с hl engine-a). Пробвал съм да скрия hud-a - fps се вдига значително, но така не може да се играе.. долните команди позволяват по-бързото скриване на елементи като чат, съобщения за убийства и т.н. Колкото по-малки стойности, толкова повече fps. Може би ви е направило впечатление, защо в по-празни сървъри играта върви с една идея по-гладко? hud_saytext_time "2" //Колко бързо се скрива всеки един ред от чата. По подразбиране е 5. Аз играя с 1, въпреки че съобщенията в чата се скриват прекалено бързо и ако изпусна нещо просто си чатя през конзолата. hud_deathnotice_time "2" //Колко бързо се скриват надписите за убитите играчи. По подразбиране е 5. hud_drawhistory_time "2" //Продължителност на hud иконите. По подразбиране е 5. net_graph "0" //Не е препоръчително да се ползва при intel-ско видео Забелязал съм че при прекалено много amx съобщения на екрана също дропва фпс, както и пускане на фенерче или нощно виждане, но за това няма команди които могат да фикснат. За хората със steam, можете да вклчюите опцията Low video quality, намаля леко качеството на текстурите и по-скоро тяхното филтриране, но малко от малко помага. ——————————— Ето и няколко команди, които ще ви помогнат за по-плавен и точен gameplay и могат да се приложат на всеки един цс. Не ми се занимаваше да обяснявам всичките, за това ако се интересувате, питайте чичо Гуугъл. rate "100000" //Колко информация получавате от съвръра. До преди няколко години hl engine-a поддържаше максимален рейт от 20000. С последните няколко ъпдейта, valve са вдигнали макс-а на 100 000. cl_cmdrate "220" //Колко данни се изпращат към съвръра. В идеалния вариант, трябва да е същия, колкото е и fps-a + още 5-10 аванс. Аз играя с 200fps и cmdrate 220, но ако играете със 100fps, се предполага че cmdrate трябва да е около 110. cl_updaterate "30" //Колко данни получавате от сървъра. Принципно всеки играе със 101, но в повечето време минавам на 30 - така линията в netgraph, която показва пакетите изпратени от сървъра във всеки един кадър е плавна и зелена, което значи че всички пакети от сървъра са пристигнали навреме. По подразбиране стойността е 30, а и в доста сървъри админите не я променят(надявам се да кажат ако са я барали). Забелязал съм, че с по-високи стойности от рода на 60+ играта става “по-лагава”, и гладката зелена лентичка лудва - лично мое наблюдение, при вас може и да не е така, въпреки че тази стойност много варира - на моменти с 101 има много спайкове, някой път няма... cl_nosmooth "1" //Интересна нова команда, която прави движението на играчите “по-насечено”, но пък показва истинското им разположение. ex_interp "0" //Тази команда "изглажда" това което виждате. Оставете на 0, за автоматична настройка. За повече инфо - http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1742161 cl_bob "0" //Премахва се клатенето при вървене - https://www.youtube.com/watch?v=0nrf-t6tkaA cl_vsmoothing "0" //smooths/interpolates the view origin and angles when riding trains/plats m_filter "0" //изключва опцията mouse filter m_rawinput "1" //mouse raw input m_customaccel "0" //спира ускорението на мишката snd_noextraupdate "1" //https://github.com/ValveSoftware/halflife/issues/550 gl_vsync "0" //премахва vertical sync fps_override "1" //отключва fps-a fps_max "200" ———————————— Ето и няколко команди за по-добър netgraph(не слагайте ако сте с intel video) net_graph "1" net_graphpos "2" net_scale "20" net_graphwidth "220" graphheight "101" ——————————— Ето и benchmark - Dust2Only #1, 15-17 човека някъде, CT spawn -> стълби -> техен ХСтандартна конфигурация на 1.6 (vsync off, fps_max 100) 2017-05-15 20:15:54 - hl Frames: 2384 - Time: 55625ms - Avg: 42.858 - Min: 18 - Max: 100С командите по-горе (vsync off, fps_max 200) 2017-05-15 20:18:58 - hl Frames: 3908 - Time: 52984ms - Avg: 73.758 - Min: 45 - Max: 154 (определено повече ренднати кадри!) ——————————— Всички настройки са тествани на оригинален и чист CS 1.6 от steam. Чувствайте се свободни да коментирате, да ме поправяте ако някъде греша(доста се рових в интернет и съм си направил някакви заклчючения за различните команди). Моля, този пост да не се копира в други форуми! Ето и userconfig-a с който постигнах по-горния резултат: https://pastebin.com/gRBaUTMc 4 Цитат Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Публикувано Май 15, 2017 Share Публикувано Май 15, 2017 браво и мерси за информацията..:) Цитат Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamyflaja Публикувано Декември 16, 2017 Share Публикувано Декември 16, 2017 Тази тема ми спаси живота ! Цитат Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tigaranasedemtemoreta Публикувано Август 2, 2018 Share Публикувано Август 2, 2018 Полезно! Скоро ще си попълня цфг-то за да мога да играя още по чисто и гладко! Цитат Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.